Fotoshoot

Not good but perfect, that's the goal

‘’Not good but perfect, that’s the goal’’

 

– Rico Verhoeven

 

Ben jij al ready voor de zomer van 2018? Als je naar buiten kijkt moet je er nog niet aan denken maar  Summer bodies are made in the winter! Vraag jezelf eens af of je gelooft dit jaar wel te kunnen shinen op het strand of dat ondersteuning je  net die zet extra  (verdieping) gaat geven. Denk nog niet na over consequenties zoals de kosten of tijd. Wil je dit echt bereiken of zeg je dit alleen voor je omgeving of om de fitchick uit te hangen?

 

LLB staat voor een krachtig lichaam dat in balans is. Krachttraining en voeding hebben de hoofdrol maar assisterende sporten motiveren, zorgen voor afwisseling en helpen je om je doelen te behalen. Doe vooral wat je leuk vindt en combineer jouw sport met krachttraining om een completere sporter te worden. Zo is (kick) boksen een hele mooie aanvullende sport: veel verbranden, betere mobiliteit, stabiliteit en weerbaarder zijn. Ook hiervan kan ik jou de beginselen tijdens een PT sessie  meegeven!

 

Tegenwoordig coach ik steeds meer mensen door middel van de combinatie: PT + online begeleiding. Dit is betaalbaar en door de fysieke trainingen toch persoonlijk. Dit is al mogelijk vanaf € 79,99 per maand! Stuur mij een bericht of laat je gegevens  achter  voor meer informatie en een vrijblijvend intake gesprek.

 

Coaching is unlocking a person

“Coaching is unlocking a person’s potential to maximize their own performance. It’s helping them to learn rather than teaching them.”

 

– LLB Online Coaching

 

Online coaching werkt! Inmiddels heb ik al tientallen mensen mogen begeleiden. Maak slim gebruik van mijn ervaring als Personal Trainer vanuit een wetenschappelijke benadering (Bayesian gecertificeerd). Dit gaat jou helpen om effectiever, gemotiveerder en efficiënter je doel te behalen. Zo zie je mij hier op de promotiefoto een Bayesian curl doen met het station van achter voor meer range of motion en een andere spannings-hoek op mijn biceps. Binnenkort zijn mijn trainingsvideo’s met de beste tips en tricks in jouw digitale schema te zien!

 

Om de mensen met goede voornemens te belonen zoek ik 5-10 personen die graag ondersteuning willen bij het behalen van hun doelstellingen. Denk hierbij aan afvallen, maar ook het behalen van (meer) resultaat als hardwerkende krachtsporter. Je krijgt een gratis intake + training en vervolgens stellen we samen een plan op met de begeleiding die bij jou past. Zo is online coaching in combinatie met een aantal fysieke meetings mogelijk. Dit is het beste van beide werelden: persoonlijk en betaalbaar.

Stop thinking, start doing!

“The difference between your body this week and next week is what you do the next seven days to achieve your goal.”

 

– Maurice, Linden Lifestyle Balance

 

December is begonnen! Vol verwachting klopt ons hart… wat zal de weegschaal ons aan het eind van deze maand laten zien? Het lijkt wel een sociale verplichting, iedereen gaat zich te buiten aan veel en lekker eten en drinken. Maar wat maakt het uit, het is tenslotte bijna januari. We starten het nieuwe jaar met z’n allen vol goede voornemens. We gaan in 2018 weer fanatiek sporten en gezond eten, dan komt alles uiteindelijk weer goed, nietwaar?

 

Er is natuurlijk niets mis met het plannen van een startpunt. Maar waarom pas per 1 januari: omdat je bang bent dat je toch zwicht voor de december-verleidingen, of omdat iedereen in pas het nieuwe jaar start en jij dat dus ook maar zou moeten doen?

 

Trek je eigen plan en wees een leider in plaats van een volger! Wanneer je deze maand al begint met gedisciplineerd trainen en verantwoord eten, creëer je een grote voorsprong op de anderen. De sportscholen zijn nu leger dan anders, dus je kunt ongestoord trainen en de eerste progressie ervaren. Wanneer jij nu al begint, begin je het nieuwe jaar nóg gemotiveerder. Je kunt straks trots zijn dat je deze gevreesde maand hebt doorstaan en terugkijken op de stappen die je al hebt gezet. Je zult merken dat het in januari dan een stuk makkelijk is geworden om realistische doelen te stellen. De beste dag om te starten is vandaag!

Upperbody balance

“Balance is the key: let’s introduce international backday.”

 

– Maurice, Linden Lifestyle Balance

 

Pushbewegingen worden over het algemeen meer dan pull-bewegingen gemaakt. Helaas is het resultaat nog steeds dat de voorkant van de schouderkop hierdoor véél meer belast wordt dan de achterzijde. Als gevolg hiervan gaan de gewichten omhoog en de motivatie voor pushbewegingen stijgt. De vraag hoeveel kilo iemand bankdrukt is hierdoor al snel gemaakt, maar met hoeveel kilo doe jij pull-ups?

 

Er zijn verschillende oorzaken die de disbalans tussen push en pull hoog houden. Ten eerste onze werk- en zithouding achter bijvoorbeeld de computer waarbij nek en schouders urenlang naar voren staan gericht. Ten tweede de reguliere trainingsschema’s die de rug als één spiergroep beschouwen en bijvoorbeeld borst en schouders als twee spieren. Het resultaat is dat vaak bij traditionele bodybuilding split schema’s het volume in zowel oefeningen als series in een (grote) disbalans is.

 

Mijn tip is om te focussen op een goed balans van de basis bewegingen. Maak progressie door middel van overload, denk in bewegingen en voer ze in de gehele bewegingsbaan uit. Als voorbeeld pak je voor elke serie benchpress een serie pull-ups. Dit is simpel en effectief! Als natuurlijke krachtsporter is sterker worden de key voor spiergroei. Isolaties zijn bijzaak en spelen pas een grote rol bij (semi) professionals of als er zware disbalansen aanwezig zijn.

 

Ik help jou graag met het opstellen van een optimaal persoonlijk schema, volledig onderbouwd vanuit wetenschappelijke inzichten. Zo bepalen we jouw niveau en hoeveel series per spiergroep jij nodig hebt op weekbasis. Anders dan een reguliere split schema kan het goed zijn dat je meer dan drie keer per week een spier belast! Vanuit dit niveau bouwen we verder naar een functioneler, sterker en gespierder lichaam.

 

 

 

 

 

 

Breath, brace en lift

“Just remember, somewhere, a little Chinese girl is warming up with your max.”

 

– Jim Conroy, Olympic Weightlifting Coach

 

Iedereen kent squats, maar als ik een gemiddelde sporter vraag om een squat uit te voeren slagen er nog steeds weinig mensen in hem voldoende tot goed uit te voeren. Het is één van de koningen onder de oefeningen en daarom vond ik het waardig genoeg om de oefening vast te leggen en onder de aandacht te brengen. In  negen van de tien gevallen is de goblet squat, zoals op de afbeelding te zien is, de ideale oefening om een goede squat aan te leren. Door de dumbbell met je handpalmen vast te houden dwing je jezelf rechter op te staan en je schouders naar achter te  houden. Dit zorgt ervoor dat je niet gelijk voorover klapt tijdens de squat. Bepaal je squatdiepte en voetpositie: breath, brace en lift! Voer je hem goed uit? Ga dan door naar een barbell back/front squat. Nu mag je proberen om bij het kleine Chinese meisje in de buurt te komen… Binnenkort zal ik voor mijn online coaching exclusieve filmpjes maken. Deze kan jij terugzien in je schema en geven net die extra verdieping waar je op zoek naar bent als serieuze krachtsporter!

 

 

 

 

 

Foto Burger op het bankje

“The key secret to succes is not excessive expertise, but the ability to use it. Knowledge is worthless unless it is applied.”

 

– Max Lukominsky

 

Zie je dat nou goed? Een hamburger en een milkshake, dat gaat toch helemaal niet samen met sporten en ‘’gezonde voeding’’? Het antwoord is ja en nee… het is namelijk niet zo zwart/wit. Uiteraard drink ik niet dagelijks een milkshake of eet ik een hamburger. Ik heb moeten werken om in deze shape te komen maar ik heb mijzelf niet opgesloten, uitgehongerd en afgezonderd. Ik heb op z’n tijd gewoon een feestje gevierd en ja, de week voor de shoot heb ik nog een burger op. Balans is het kernbegrip dat vaak gebruikt wordt. Balans betekent alleen voor iedereen iets anders, afhankelijk van je doel. Focus op het grote perspectief want je bent geen bodybuilding pro. Wil je een stap verder? Dan helpt LLB je door de combinatie van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en eigen ervaring.

Over

Linden Lifestyle Balance

Evidence-based lifestyle coaching

KvK: 67523552

The Netherlands

Contact Linden Lifestyle Balance

Copyright © 2017 Linden Lifestyle Balance | Alle rechten voorbehouden